15 Mart 2007 Perşembe

Oğlumun Doğum günü menüsü

Merhaba arkadaşlar yoğun bir dönemi atlattım. Şehir dışından ailemin ziyareti dolayısıyla 10 gündür pc başına oturamadım. Tabii bu arada bir çok paylaşacağım şeyler çıktı ortaya. Öncelikle Ege'nin doğum günü için hazırladığım pastaları sizlerle paylaşmak istiyorum. 2 kere doğum günü kutladığımız için 2 tane pasta yaptım oğluşuma. Yiyenler ve görenler çok beğendi umarım sizlerede fikir verir.
Kedi pasta;


Pastanın kesilişini bir internet sitesinden kopyalamışım ama nerden olduğunu şu anda hatırlamıyorum.
Şekildede görüldüğü gibi 2 tane pandispanyaya ihtiyaç var. İçerisindeki kremayı çikolatalı Cremole kullandım. İçine muz ve çikolata parçaları koydum. Üzerinede krem şanti hazırlayarak gıda boyası ile renklendirdim.
Tırtıl Pasta


Bu pastayı 5 tane kümbet pasta yaparak oluşturdum. Her birinin içinde farklı krema (Krem şanti, dolgu kreması ve crem ole)ve meyva koydum ve üstlerini gıda boyası ile renklendirdiğim krem şanti ile süsledim. Kümbet pastanın pandispanyasını dr oetker'in 4 lü krem şantilerinin arkasındaki yıldız pasta'nın pandispanyasından yapmıştım ama tarifi kaybetmişim. Elinde o tarif olan varsa banada gönderirse sevinirim, gerçekten çok başarılı bir pandispanya oldu.

Bunlarda doğum günü masamızdaki ikramlarımız;


Şeftali kurabiye yapımı çok kolay ve çocukların beğenebileceği çok güzel bir lezzet. Ben bazılarınıda kiraz şeklinde yaptım yazdan ayırdığım kiraz çöpleriye şekillendirerek. Tarif için Armeda'nın sitesine bakabilirsiniz. linke bakabilirsiniz.







Çıtır sosisler yapılışını sevgili Zuhal Yalçın'ın blogundan dizaynınıda Pastacı'dan fikir aldım.











Havuçlu toplar bu tarifide yine bloglardan birinden almıştım ama nereden aldığımı hatırlayamıyorum.
1 kg havuç
1 su brd. toz şeker
yarım su bard. ceviz
50 gr margarin
1.5 paket petitbeure büskivi
Hindistan cevizi
Havucu rendele şeker ile suyu çeken kadar pişir. Ilındıktan sonra ceviz, margarin ve robotda un haline getirilmiş büskiveleri karıştır iyice yoğur ceviz büyüklüğünde toplar yap ve hindistan cevizine bula.
Çikolatalı cevizli muffin.



Yapılışını Pastacının çikolatalı fındıklı muffin tarifine göre yaptım. Fındık yerine ceviz koydum. Fırından çıktıklarında bonibonlar ile süsledim Soğuyuncada krem şanti ile.








Patatesli rulo börek tarifini sevgili Nurten'in sitesinden aldım.










Islak kurabiye Bebekkokusundan arkadaşım Banu'nun tarifi.
1 paket margarin
4-5 çorba kaşığı kakao
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Üzeri için hindistan cevizi
Şerbeti için;
2 su bardağı su
1 su bardağı toz şeker
Yapılışı:
Tüm malzemeyi karışırıp ceviz büyüklüğünde yuvarla. 175 derecede 15-20 dk. pişir. Üzerine bastırdığımızda yumuşak olucak. Fırından aldığımız gibi sıcak sıcak su ve şekerle hazırladığımız soğuk şerbeti ve kaynamamış şerbetin içine atıp bekletmeden çıkartıyorsunuz ve hindistan cevizine buluyorsunuz.

1 yorum:

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

ne güzel tarifler ellerinize sağlık...

Related Posts with Thumbnails