18 Mayıs 2007 Cuma

Kurabiye Ye #22 Elmalı Kurabiye

Benim ilk katıldığım Yemek Etkinliğinde annemin çocukluğumdan beri sık sık yaptığı ve benim ilk öğrendiğim kurabiyeyi yapmak istedim. Bu ayki etkinliğe ev sahipliği yapan Sevgili Hülya'ya emekleri için şimdiden teşekkür ederim.
Malzemeler
- 750 gr un
- 1 yumurta
- 1.5 su bardağı tozşeker( 1 su bardağı elmalı harcı için gerisi hamura)
- 1 bardak süt
- 1 paket margarin
- 1 çay kaşığı karbonat
- 4 adet orta boy elma
- 1.5 tatlı kaşığı tarçın
- 1 çay bardağı ceviz
- Üzeri için pudra şekeri
Yapılışı;
Un, Yumurta, süt, toz şeker, margarin ve karbonat hepsi karşıtırılarak kulak memesi kıvamında hamur elde edilir. 15-20 dk hamur dinlendirilir.
Ayrı bir yerde rendelenmiş elmalar ile tozşekeri suyu çekilinceye kadar pişirilir , Tarçın ve ceviz ilave edilir ve soğumaya bırakılır.
Hamur 2 parçaya ayırılarak bir parçası merdane ile açılır. Elmalı iç hamura yayılır ve her iki tarafından rulo şeklinde sarılarak tam ortadan kesilir ve bir hamurdan 2 tane rulo elde edilmiş olunur. Daha sonra bu rulolar 2 parmak eninde parçalar halinde kesilir ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Diğer hamur içinde aynı işlemler yapılarak 170 derecede üzerleri pembeleşinceye kadar pişirilir. Fırından çıkartıp biraz ılındıktan sonra üzerlerine çay süzgeçiyle pudra şekeri elenir.

30 yorum:

Tuba dedi ki...

Galiba ilk yorum bendeeeen. Cok guzel gorunuyor, oglen vakti, hic iyi olmadi bu kurabiyeyi gormek:))

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Seldacım harika fikir, eline sağlık.. Çok severim elmayı kurabiyede, böylesi daha bir güzel görünüyor. Bu arada ev haricinden blogla uğraşmak çok zor oluyor değil mi? Aynı kaderi paylaştık... Dönüşte görüşmek üzere..
Sevgiler,
Esra

Hülya dedi ki...

Selda'cığım elmelı kurabiye de ıslak ıslak süper olur ya;)Senin ki de alın beni fotoğraftan yiyin der gibi doğrusu;))
Bu arada döndün mü İst'dan bilemedim.....

MİNELİ dedi ki...

MERHABA kurabiyeler harika görünüyor.ellerine sağlık.Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhaba seldacım elmalı kurabiyelerin kokusu benim mutfağıma kadar geldi :) ellerine sağlık sevgiler.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Selda'cığım ellerine sağlık. Elmalı kurabiye en sevdiğim kurabiyedir. Senin yaptıkların da çok lezzetli görünüyor.
Sevgiler,

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Merhabalar,kurabiyeler çok leziz gorünüyor.Ellerinize sağlık.Bu arada Hulyacığımında çok selamları var .İyi hafta sonları diliyorum..

Selcen Şenocak dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel. Sevgilerimle....

Aybike Ceylan dedi ki...

Selda'cigim,
Ellerine saglik. Nefis gorunuyor kurabiyelerin. Iyi pazarlar diliyorum.

canan kufer dedi ki...

sevgili selda,

elmali mis gibi kurabiyeyi kim sevmez? ellerine saglik, misler gibi kokusu buralara kadar sanki geliyor...

canan

Adsız dedi ki...

Merhaba Selda.

Elmalı kurabiye benimde kurabiyeler arasında favorimdir. Fotoğraf çok şık çıkmış.. Çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık

Sımmsıcak sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba
ya bende blogcudaki sayfana bakıyorum
niye bıraktı yemek tariflerini diyordum burayı tamemen unutmuşum yoğunluktan ama rastladığıma çok sevindim
yine harika şeyler var bir kere kurabiyeler harika
yunus ailesi ve yaptığın pastalar gerçekten çok güzel canım
ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

slmm..evet bu kurabiyeyi ne zaman görsem annemin biz çocukken yaptığı kurabiyeler aklıma gelir.bu arada pastalarında harika.ellerine sağılk.selamlar..

Tijen dedi ki...

Sevgili Selda,
İlk etkinliğin hayırlı olsun. Ne hoş bir heyecan değil mi?
Ellerine sağlık!
Tijen

aslı dedi ki...

selda'cım kurabiyelerin nefis görünüyor ellerine sağlık....sevgiler....

LaMa dedi ki...

ilk etkinligin hayirli olsuun ;)
nice etkinliklere:)

Unknown dedi ki...

Tuba , çok teşekkürler.
Esracım teşekkür ederim. Gerçekten çok zor oluyor. Birde kullandığım pc oldukça yavaş dahada bir zorlaşıyor.
Hülya çok teşekkür ederim alabilirsin :) Hayır dönmedim canım 29 unda döneceğim.
Mineli teşekkür ederim.
Pastacı kız teşekkürler harika kokuyor değilmi :)
Burçincim teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

Özay çok teşekkür ederim. Hülyaya selamlarımı ilet.
Almula teşekkür ederim.
Aybikecim çok teşekkür ederim.
Canancım çok teşekkür ederim.
Zerrincim teşekkür ederim Bende Kıbrıs'a sevgilerimi gönderiyorum.
Esracım bende farkettim unuttuğunu diğer blogundaki yorumlarını okuyordum niye buraya gelmiyor diyordum bende :) Çok teşekkürler canım.
Süheyla teşekkür ederim.
Tijen teşekkür ederim. Evet gerçekten öyleymiş. Daha önceleri hep ihmalden katılmamıştım.
Aslıcım çok teşekkürler canım.

Naşide Dönmez dedi ki...

merhaba etkinlik sayesinde blogunuzla tanıştım.bütün arşivinizi dolaştım ve pastalarınıza bayıldım.bende şeker hamuru çalışmak istiyorum ama tadını bilmediğim içinde cesaret edemiyorum.sizi arkadaş listeme eklemek istiyorum tabi izniniz olursa.banada beklerim.sevgiler naşide

Yelda Özyurt dedi ki...

Cok guzel olmuslar, ellerine saglık...

Nalan Kaplan dedi ki...

Elmalı kurabiyeyi kim sevmezki :))

Seninkurabiyelerinde çok nefis görünüyor şeklide kesim olarak değişik ve şık olmuş Selda eline sağlık.

Sevgiler...

Pasta Cafe dedi ki...

Elmalı kurabiyeyi çok severim. Ellerine sağlık. Görüntü o kadar güzel ki canım istedi ama yaaa. Tekrar ellerine sağlık canım.
Sevgiler.....

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok sevdiğim bir kurabiyedir bu...Selamlar.....

Betül dedi ki...

Seldacım elmalı kurabiyeye kim hayır diyebilirki?ellerine sağlık...

HULYA dedi ki...

Selda'cığım,
Bilgisayarımdaki arıza yüzünden nete giremedim bir süredir.Bu yüzden anca yorum yazabiliyorum sana.Bu arada etkinliği de kaçırdım tabii:-((Elmalı kurabiyelerin nefis olmuş.Yarın hemen denemek istiyorum.Evde elmalar çürüyor hem güzelce değerlendirilmiş olurlar.Ellerine sağlık.İyi hafta sonları

Bertina Işık Yalçınkaya dedi ki...

Kurabiyeniz çok işdah açıcı görünüyor.Ellerinize Sağlık Bende elmalı pasta biliyorum ama sizin ki farklı.Annenizin de sizin de ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Elmalı kurabiyeyi hiç böyle rulo şeklinde yapmamıştım. Kısmet olursa yarın deneyeceğim.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

günaydın iyi haftalar

Adsız dedi ki...

merhaba
sevgili selda asla hayır diyemeyeceğim tadlradan biridir
çok nefis görünüyor
ellerine sağlık
çok öptüm sevgiler

PASTASEHRİ dedi ki...

Seldacığım bu tarifi yaptım bugün ki postumda yayınladım harika oldu teşekkrüler canım

Related Posts with Thumbnails