15 Mart 2007 Perşembe

Brokoli Çorbası



Brokoliyi ailece çok tüketiriz. Genelde buharda haşlayak salata şeklinde yeriz ama birkaç aydır çorba olarakda yapıyorum. Hamileliğimden beri annelik duygusuyla yaptığım yemeklere daha çok özen göstermeye başladım. Özen göstermekden kastım mesela sebzelerin vitaminleri kaybolmasın diye buharda haşlarım. Yaptığım çorbalara bol bol taze sebze koyarım. Mevsim dışındaki sebzelerden hiç tüketmem vs. Bu çorbada vitamin değeri oldukça yüksek bir çorba. Özellikle küçük çocukları olanlara tavsiye ederim. Belki tadı ağız tadınıza uymayabilir, brokoli sevmeyebilirsiniz. Onun içinde karabiber ve kaşar rendesi ile tadlandırabilirsiniz.
Yapılışı;
Yarım kg brokoliyi 1 baş soğan ile 3 bardak su'da haşlayın. Daha sonra soğanı içerisinden çıkartın. (Tad vermesi açısından. Ama ben bazen yarısını bırakıyorum içerisinde) Daha sonra blendırdan geçirip ayrı bir yerde bekletin. Bir
yemek kaşığı tereyağını eritip 2 yemek kaşığı un ile kavurun. 1 su bardağı süt ile karıştırın ve çorbanın içerisine ekleyip 10 dk. kaynatın ve tuz ve 1 küp şeker ilave edin. Üzerine arzunuza göre kaşar peyniri ilave edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails