9 Temmuz 2007 Pazartesi

Ebruli Cheescake

Öncelikle ziyaretçilerimi uzun zamandır elleri boş döndürdüğüm için özür dilerim. Malum yaz ve sıcaklardan, pasta ve bilumum tatlılar yapamaz oldum. Şu aralar yazlıkdayım ve oradan ancak fırsat buldukça maillerime yetişmeye çalışıyorum. Ege'yi bahçeli bir evde zaptetmek oldukça zor oluyor. Birde önemli bir dönemdeyiz belki içeriğe uymayacak ama söylemedende geçemeyeceğim. Tuvalet eğitimiyle uğraşıyorum. İlk günleri facia gibi atlattıkdan sonra her geçen gün biraz daha iyiye gidiyoruz. İnşallah bu dönemide atlatacağız.
Bu tarifde arşivde kalanlardan aylar önce yaptığım bir tarif. Anne Willam'ın Çikolatalı Tatlılar ve Pastalar kitabından. Aslında ben koymayı düşünmüyordum ama yiyen arkadaşlar tarifini koy oradan alıp yaparız deyince son kalan dilimde bir resim çekmişim.
Malzemeler;
-150 gr kepekli büskivi
-75 gr tuzsuz tereyağ
-150 gr bitter çikolata
- 500 gr labne peyniri
- 150 gr tozşeker
- 5ml vanilya esansı
- 2 yumurta
Yapılışı;
Kepekli büskivileri robotda toz haline getirerek eritilmiş tereyağ ile karıştırılarak 20 cm'lik kelepçeli kalıba bastırılarak alta döşenir. Buzdolabında bekletilir
İç harcı için çikolatalar benmari usulü eritilir. Labne peyniri ve şeker mikser ile yumuşayıncaya kadar 2-3 dk. çırpılır.Yumurtalar birer birer karışıma iyice yedirilerek eklenir. Bir yumurta iyice yedirilmeden diğeri eklenmez. İçin yarısı tabanın üzerine dökülür. Erimiş çikolata karışıma karıştırılır. Çikolatalı karışım kalıba daire oluşturucak biçimde kaşıkla dökülür. Bıçak yardımı ile çok karıştırmadan ebruli desen oluşturulur. Önceden ısıtılmış fırında 50-60 dk.pastanın ortası yumuşak kalıncaya kadar pişirilir. Soğuyana kadar fırının ağzı açık bırakılarak fırında bırakılır. (Çatlama yapmaması için) En az 4 saat buzdolabında bekletilir.

11 yorum:

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Selda'cığım ellerine sağlık nefis görünüyor. Bloglar aleminde bir sessizlik hakim haklısın. Eylül ayına kadar da sürecek sanırım. Kalanlar birbirimize gider geliriz artık biz de. Sevgiler,

pecete dedi ki...

Selda'cığım çok ama çok güzel olmuş. Hele iki arda bir derede olduğu için daha da güzel olmuş. Kolay gelsin demekten başka bir şansımız yok. Bu arada mailini almadım ve arayada işler girdiği için konuşamadık. Bekliyorum mutlaka. Bir ihtiyacın olursa ara beni...

Bocuruk dedi ki...

Sevgili Selda,
Öncelikle tuvalet eğitiminizde kolaylıklar diliyorum:)) Bu iş için en iyi zaman yaz mevsimi.
Cheescake harika görünüyor ama ben evdekilere cheescake sevdiremedim nedense. Yapınca hepsini kendim bitiriyorum:) Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Burçincim, çok teşekkürler. Gerçektende öyle sanırım var olanlarda aynen benim gibi sıcakların etkisinden blogla uğraşmak istemiyor. Her ne kadar blogumu güncelleyemesemde sizleri ziyaret etmedende duramıyorum ben.
Ayşemcim, nerelerdesin yahu sürekli mesaj bırakıyorum mail atıyorum seni buralarda görmek sevindirdi beni, ben gene atarım sana maili.Umarım işleri yoluna koymuşsunuzdur. İstanbula gelmeyide dört gözle bekliyorum.
Elvancım çok teşekkürler gerçektende öyleymiş kışın bu işin hiç çekilir yanı yokmuş :) Demek sevmiyorlar belki tereyağından ağır geliyordur, bizim evdede eşim sevsede gene ben biriyorum cheescakeleri.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Selda merhaba barbili pasta da pek güzeldi ama özlemiştik yeni lezzetlerini ebruli ebruli iyi gitti bu cheescake ellerine sağlık
Çiş eğitimi konusunda sabırlar, kolaylıklar...

Adsız dedi ki...

Seldacım ! Seni de bağlantılarıma ekledim.Sende bu çömeze link verirsen sevinirim.

Cafe Gusto dedi ki...

Seldacığım
Öncelikle cheesecake mükemmel görünüyor ellerine sağlık
ikincisi Allah yardımcın olsun, çiş eğitimi çok zor.Benim Egem çişini söyleyip diğerini kiloduna yapmıştı.Ve bu olay 15-20 gün sürmüştü.Kaç kilot çöpe gitti bir bilsen :)Kolay gelsin...
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Seldacığım ellerine sağlık cheesecake delisi olarak ebruli halinede bayıldım :)
Sevgiler

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Seldacığım Ege'ye babaannesi bakıversin, sen blogunu boşlama emi?

Hülya dedi ki...

Hep geçirdik bu dönemleri.Kolaylıklar diliyorum sana.
Ebruli peykekinde pek bir güzel olmuş bu arada.Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Burcucum gerçekten epey ihmal ettim umarım bundan sonra bu kadar uzun aralar vermem. Çok teşekkürler.
Burçincim ekledim senide linklerime.
Ah Serpil ahh tam oldu diyorum gene geriye sarıyoruz bakalım bizim kaç 15 gün sürücek.
Teşekkürler Sedacım. Bende bayılıyorum.
Esra :) Anladın sen onu.
Hülyacım teşekkür ederim canım. İnşallah bizde geçireceğiz ama ne zaman :(

Related Posts with Thumbnails