16 Mart 2007 Cuma

Haşhaşlı Çörek



Haşhaşlı çöreklere bayılırım ve şimdiye kadar hep hazır alıp yemişimdir. Bu tarifi denedikten sonra birdaha almayacağım kesin. Okadar lezzetli olduki mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Tarif gazetelerin verdiği Pazar eklerindeki tarif dergilerinden asıl kaynak Sofra yada Lezzet dergisinden olabilir.
Malzemeler;
1 paket Yaşmaya (Ben Dr oetker'in instant mayasından 1 paket kullandım)
- 1.5 su bardağı ılık süt
- 1 çay kaşığı tozşeker
- Aldığı kadar un
- 100 gr eritilmiş margarin
- Yarım su bardağı zeytinyağı
- 1 tatlı kş. tuz
- 1 su bardağı haşhaş ezmesi (Şarküterilerden bulabilirsiniz)
- Üzeri için1 adet yumurtanın sarısı ve haşhaş (Aktardan bulabilirsiniz)

Yapılışı;
Ilık sütle şeker ve mayayı eritin. Eritilmiş margarin, zeytinyağı, tuz ve aldığı kadar unu ekleyip yoğurun. Ele yapışmayacak bir hamur elde edin. Daha sonra mayalanması için üzerine bir örtü örterek 1 saat bekletin . Kabaran hamuru ikiye bölün ve hamurları 4-5 mm kalınlığında olana kadar oklavayla açın. Çok az sıvı yağla yumuşattığınız haşhaş ezmesini hamurun üzerine yayın ve rulo olarak sarın. Ben bir tanesini resimde gördüğünüz gibi gül böreği şeklinde doladım. Diğerinide simit gibi yaptım. Her ikiside çok güzel oldu. İstediğiniz gibi şekil vermek size kalmış. Yumurta sarısını üzerilerine sürdükten sonra haşhaş serpip 200 derece fırında pişirin.
İçinin görüntüsü ise bu şekilde;

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails