16 Mart 2007 Cuma

Havuçlu Kek


Bu keki yıllardır yaparım ve hiçbir zaman hüsrana uğramadım. Her yaptığımda tam istediğim gibi kabarır. Hemde öyle çok özen göstermeyede gerek olmadan.
Malzemeler;
- 4 yumurta
- 2 su brd. rendelenmiş havuç
- 2 su brd. un
- 1 su brd. iri çekilmiş ceviz
- 2 su brd toz şeker
- 1 kabartma tozu
- 1 tatlı kaşığı tarçın(İçine)
Yapılışı;
Yumurta ile şeker , şeker eriyene kadar çırpılır. Daha sonra diğer malzemelerde eklenerek çırpılır ve önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirilir. Bu tarifi yaparken hep büyük boy kare borcam kullanırım.
Üstü için;
Ben genelde bu keki yaptığımda üstüne krem şanti dökerdim. Bu sefer Sevgili
Esra'nın havuçlu keki için yaptığı vanilyalı sosu denemek istedim. Yalnız ben kaşık ölçülerini bol tutmuşum herhaldeki çok koyu bir kıvamda oldu. Biraz daha süt eklemek zorunda kaldım. Dilerseniz üzerine biraz tarçın serpebilirsiniz.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

hayırlı olsun canım sayfan cok
guzel olmus fılızınmutfagı.

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Filizcim, çok teşekkürler. Her zaman beklerim artık.

Related Posts with Thumbnails