15 Mart 2007 Perşembe

Köz Patlıcanlı Fırın Makarna

Köz patlıcanlı fırın makarnayı İzmirliler belki bilir Reci's Cafe'de çok güzel yaparlar. Onlardan kopya çekerek bende yıllardır yaparım ve afiyetle yeriz. Bugünde hazır yapmışken tarifi sizlerle paylaşmak istedim.
Yarım paket fırın makarna'yı önce haşlıyoruz. Başka bir tarafda 50 gr margarini eritip 3 yemek kaşığı un ile kavurup. Yarım lt civarında süt ile beşamel sos hazırlıyoruz. Sütün tam ölçüsünü
veremiyorum çünki ben biraz göz kararı ile ayarlıyorum çok katı bir sos olmayacak. Ben yazdan dondurucuya koyduğum közlenmiş patlıcanlarımı kullandım. MAkarnayı közlenmiş patlıcanları, 2 yemek kaşığı kaşar rendesi ve Beşamel sosu (1 kepçesini ayırdım) karıştırıp dikdörtgen borcama
koyuyoruz. En üstede ayırdığımız beşamel sos ile
rendelenmiş kaşar peyniri koyup üzeri kızarıncaya kadar
fırında pişiriyoruz. Eminim sizlerde çok beğeniceksiniz. Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails