15 Mart 2007 Perşembe

Lor Tatlısı



Bayram yaklaşıyor. Bayrama ne tatlısı yapacağım diye düşünenler için bir öneri. Çok hafif ve lezzetli oluyor. Ben 1 ay önce yapıp dondurucuya koymuştum. Misafirim geleceği için çıkarıp çözüldükten sonra şerbetini hazırlayıp döktüm.
Yapılışı;
6 yumurta
4 çorba kaşığı irmik
4 çorba kaşığı un
1 kabartma tozu
125 gr oda sıcaklığında margarin
1 kilo tatlı lor.
Hepsi karıştırılarak iyice yoğurulur. Sıkma torbası veya şırıngasıyla yağlı kağıt serili tepsiye sıkılır ve pişirilir. Üzeri kızarıncaya kadar pişirilecek yaklaşık 15-20 dk.'da pişiyor. Ben evde yarım kilo lor olduğu için bu ölçüleri yarıya indirerek yaptım. Tam sayısını hatırlamasamda yarı ölçüsüde epey oluyor.
Şerbeti;
4 bardak toz şeker
3 bardak su yarım limon
Tatlı soğuk. Şerbet ılık olarak tatlıların üzerine dökülecek.
Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails