16 Mart 2007 Cuma

Sevgililer Günü Pastası



Pasta yapmak için böyle bir fırsat yakalamışken şeker hamuru denemesi yapmak istiyordum ama eşim şeker hamurlu pastalardan çokda hoşlanmadığı için ona bol çikolatalı bir pasta yapmak istedim.Ama yine kıyısından köşesinden birkaç şeker hamuru kattım pastama. Elimde çok az hamur olduğundan birkaç çiçek ve kalp figürleri ekledim.
Pastamın pandispanyasını bir gece öncesinden hazırladım. Daha önce yaptığım Pastacı'nın pandispanyasının üzerinde biraz değişiklik yaparak yaptım. Orjinal tarif için
buraya bakabilirsiniz.
Benim uyguladığım ölçüler;
4 yumurta
1 su brd toz şeker
1 paket sıvı vanilya
1/2 su bardağı sıvı yağ
3 çorba kaşığı yoğurt
1 su brd un
3 çorba kaşığı toz kakao
150 gr benmaride eritilmiş bitter küvertür çikolata
1 paket kabartma tozu
İçerisinde hazır çikolatalı krem şanti kullandım ve
Fındıklı krokan parçaları koydum.
Dış çevresini çikolata duvarı ile kapladım.
Ayrıntılı resimleri çekemedim çünki daha yetiştirmem gereken yemekler vardı. Onlarda arkadan gelicekler.
Pandispanyayı dikdörtgen borcama dökerek yaptım ve 3 tane büyük kalp şeklinde porsiyonlar çıktı kenarlardan epeycede arttı. Onlarda oğluma yaradı. Hatta porsiyonlar o kadar büyükki ben bir seferde bitiremedim psatamı.
Her porsiyonu enlemesine 2 ye böldüm ve aralarına krem şanti ve krokan parçaları koydum . Kenarları için tam olarak ölçüsünü hatırlamıyorum ama 200-250 gr küvertürü benmaride eriterek kalpli pastacıkların çevresi uzunluğunda kestiğim yağlı kağıtlara bıçak yardımıyla sürdüm. Çok ince olmaması lazım çokda kalın olmayacak. Hemen pastama düzgünce yapıştırarak buzdolabında 20 dk beklettikden sonra yağlı kağıdı yavaşca çıkarttım ve elimde olan şeker hamurlarıyla biraz renk kattım. Kalan çikolatayıda küçük kalp çikolata kalıbıma dökerek dondurdum ve dekor amaçlı kullandım.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails