16 Mart 2007 Cuma

Truffe


Dün Bebekkosundaki arkadaşlarımızla bir toplantımız oldu onlar için daha önceden söz verdiğim trufe'ları yapmak istedim. Trufe yapmak oldukça basit ama sonuç harika oluyor.
Bu sefer diğer yaptığımdan daha farklı bir tarif kullandım;
400 gr küvertür (Sütlü ve bitter karışık)
200 ml süt kreması
Sevgililer günü pastamdan arta kalan kek parçaları (Bunu yapacağım için kalıpla çıkarttıkdan sonra bir iki parça keki saklamıştım)
Hindistan cevizi
Kaplaması için;
Pudra şekeri
Hindistan cevizi
100 gr bitter küvertür
Antep fıstığı tozu
Öncelikle krema kaynatılır ve küçük parçalara ayrılmış küvertür kremanın içerisinde eriyene kadar karıştırırılır. Kıvama göre kek parçaları iyice parçalara ayrılır ve buda karışıma ilave edilir. 1
yemek kaşığıda hindistan cevizi ekleyerek soğuyana kadar oda ısısında bekletilir. (Yaklaşık 30 dk.) Daha sonra 2- 3 saat buzdolabında bekletildikten sonra tatlı kaşığı yardımıyla küçük parçalar alınarak yuvarlanır. Bundan sonra biraz daha dolapta bekletip biraz daha donmasını sağlayabilirsiniz. Çünki yuvarlarken elininizin ısısınıda alarak yumuşuyorlar. Daha sonra üzerinin kaplaması sizin keyfinize kalmış.
Ben bir kısmını pudra şekerine, bir kısmını hindistan cevizine bir kısmınıda benmaride erittiğim çikolataya batırarak buladım ve üzerlerine toz antep fıstığı serptim.
Ayrıca trufeler buzdolabında muhaffaza edilmelidir.

1 yorum:

buzlubadem dedi ki...

en sevdiğim çikolatalar :)
Bana kalsa her gün yerim ama kalori diye de bir şey var.

Related Posts with Thumbnails