16 Mart 2007 Cuma

Hindistan Cevizli Bomba Kek

Bu tarifin adı buymuş, sanırım Sofra dergisinden alındı. Kek Ye etkinliği için yayınlamayı planlıyordum ama daha öncede bahsettiğim gibi bu aralar blogu güncellemekde bir üşengeçlikdir gidiyor. Daha sonra baktımki aynı tarifden başkasıda yollamış iyice boşverdim bende. Bu tarifi eltim Hande'den aldım aslında onun yaptığı kekin resimin koyucaktım ama küçültünce çok net çıkmadı. Bu sırada bende yaptım keki ve çekebildiğim kadar adımlarını resimledim. Aslında tamda kek sayılmaz içi muhallebili oluyor.
Pandispanya için malzemeler;
- 6 adet yumurta
- 6 kahve fincanı toz şeker
- 6 kahve fincanı un
- 3 çorba kaşığı kakao
- 2 adet muz
Kreması için;
- 7 çorba kaşığı toz şeker
- 6 çorba kaşığı mısır nişastası
- 3 çorba kaşığı un
- 1 kg süt
- 6 çorba kaşığı hindistan cevizi
- 125 gr eritilmiş margarin
Öncelikle pandispanyayı hazırlıyoruz. Yumurta ve toz şeker , şeker iyice eriyene kadar çırpılır. Un ilave edilip iyice karışıtırılır ve hamur ikiye ayrılır . Bir tanesine kakao eklenir. Yağlı kağı serilmiş fırın tepsisine önce beyaz daha sonra kakao katılan karışım eklenir ve 170 derecede pişirilir.
Pişen sıcak pandispanya sıcakken bir kenarına iki adet muz koyularak rulo halinde sarılır ve 2 parmak kalınlığında dilimlenir. Derin bir kaba kesilen parçalar yerleştirilir.
Diğer tarafda süt, toz şeker, un ve nişasta karıştırılarak muhallebi kıvamına gelene dek karıştırılır ve altı kapatılır.. Daha sonra hindistan cevizi eklenerek 5-10 dk karıştırılır. Daha sonra margarini ilave edip çırpmaya devam edilir. Ilık krema keklerin ortasına dökülür ve kalan parçalar il muhallebinin üstü kapatılır.
Yarım saat buzlukta bekletildikten sonra buzdolabında bir gece bekletilir. Dilimleyerek servis edilir

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails