15 Mart 2007 Perşembe

Tavuklu Salata



Uzun zamandır verdiğim tariflerle hepinizin iştahını açtığımın farkındayım. Bu sefer diyet yapanlara özel bir tarif yayınlıyorum. Hem doyucu hemde az kalorili. Pınarcım bu tarifi sana ithaf ediyorum canım.
Ben bu salatayı bir öğün olarak yedim ve gerçekten beni doyurdu.
İçerisinde marul, taze soğan ve maydonoz olan normal bir salata hazırladım , limoın ve tuzla karıştırarak salata tabağımıza aldım. Bir tarafdanda filoto halinde olan tavuk göğsünü küp küp doğrayarak haşlayıp çok az zeytin yağı ve pulbiber ile kavurdum.Salatanın tam ortasına tavukları koydum. Kenarlarına Derya Baykal'ın programında çok sık bahsettiği gibi kısırlık ince bulgurun üzerine kaynar su koyarak haşladım ve bulgurlar suyunu çekince birer kaşık salatamın kenarlarına koydum. Diğer kenarlarınada evde sürekli bulundurduğum kırmızı lahana turşusundan birer kaşık koydum. İçerisine tekrar zeytin yağı eklemedim.( Tavukları kavururken eklediğim için.)
Not: Kırmızı lahana turşusunu lahanaları ince ince doğrayıp tuz ile ovuyorum ve daha sonra üstüne elma sirkesi koyarak kavonozda veya bir kapda bekletiyorum. İstediğim zaman çıkartıp kullanıyorum. Birgün sonra bile kullanılabilir.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails