18 Kasım 2010 Perşembe

1 yaş pastaları - 2

Merhabalar çok zaman oldu yazmayalı hatta birkaç ay daha beklesem yıl olucakmış neredeyse. Eminim artık bende umudu kesip bloğumuda unutmuşsunuzdur :(
Aslında yazıcak çok şeyim var ama hep şu fotoğraf yükleme derdinden dolayı elim gitmedi bir türlü. Zaman zaman Şekerden Düşler' e ekledim fotoğrafları. Bazende facebook grubuma, iyice karıştım yani. Flicker'a yükleyip oradan kodları kopyala yapıştır derdi bana çok zor geliyor. Bugün picassa'dan bir deneyeyim dedim ki çok daha rahat oldu bu şekilde. Bundan sonra umarım daha sık güncellerim sitemi.
Bu birkaç gün içinde eklediğim ve ekleyeceğim fotoğraflar oldukça eski modeller aslında Hatta bazı modeller var ki 2. yaş günü pastalarını bile yaptım :) O kadar eski yani :)

Özgün'ün 1 yaş pastasını yapalıda 1 yıl oldu. Sevgili Banu'ya ait bir modeli internetden bulup bu modeli baz alarak yapmamı istemişlerdi. Her zaman ilk tercihim yeni ve farklı bir model yapmak olsa da gelen talepleri kıramadığım için ufak değişikliklerle böyle bir model çıktı ortaya.


Batu için yaptığım bu pastada daha önce çalıştığım modellerden birisini biraz değiştirerek çalıştık. Batu'nun annesi bana İstanbuldan ulaştı. Selçuk'da kutlayacakları doğum günü için hazırladım.

Kuzey Utku için yine daha önceki çalışmalarımdan olan bir modeli zamanında net'den alıp kopyaladığım bir model ile birleştirdim.

 Doğum günü annesi Ataberk ve Ataol adındaki ikizleri için Sevgili Nesrin'in çalışmalarından bir modeli internetde görmüş ve çok beğenmiş bu model üzerinde udak değişiklikler yapmamı istedi . Birlikte çizimler yaparak bu modeli oluşturduk. Bu hafta aynı modeli başka bir ikiz bebekler için yaptım bile.

Tuna'nın 2. yaş günü geçeli aylar oldu bile. 1. yaş günü için yukarıdaki temanın parti malzemelerini almış Nermin Hn. ve bu temada pasta ve kurabiye istediğinde Hansel ve  Gretel'in tasarımları olan bu modelde hem fikir olduk.

Yine Hansel ve Gretel 'in tasarımlarından birisi olan bu modeli Beyza'nın 1. yaş günü için hazırlamıştım geçen yıl. Sevgili Gökçe Beyza için 2 pasta istediğinde bu modeli çok beğendiğini ve pastalardan birisinin bu modelin aynı olmasını istediğini söyledi.
Beyza'nın diğer pastasının figürünü benimde çok beğendiğim netden bir zamanlar arşivime attığım çiçek kız figürü ile birleştirerek bu şekilde oluşturduk Gökçe ile.
Eda'nın doğum günü için babası Ali Bey İstanbul'dan telefon ile ulaştı bana. İki pasta istediğini birisinin mantar ev modeli olmasını ama üstünde ufak değişikliklerle periler yerine Minie mouse ve Winnie figürü olmasını istedi.

En sık yaptığım modellerden birisi olan deniz temalı 1 yaş pastasını bu sefer Mert için küçük bir pastaya uyarlamam gerekiyordu. 10 kişilik bir pasta olacağı için her zaman yaptığım 1 şeklinin dışında yuvarlak bir pasta üzerinde hazırladım bu halide çok güzel oldu.
Efe'nin doğum gününde annesi Mcqueen temalı 1 şeklinde bir pasta istedi. İnternetde gördüğü bir modeli anlattı ve ortaya böyle cıvıl cıvıl bir  pasta çıktı .

Semra Hn. Aras'ın doğum gününde düşlediği pastayı bana anlattı önce kağıt üzerinde sonra 'da pasta'da canlandırdık. Ortaya çıkan sonuçtan hem ben memnundum hem 'de Semra Hn. Ardından gelen güzel yorumlarıda beni uzun bir süre gülümsetmeye ve mutlu etmeye yetti .

Aral'ın doğum günün'de Fatoş Hn. ile yine önce kağıt üzerinde çizimler yaptık. O bana hayalindeki pastayı tarif etti bende pastaya yansıttım.
Barkın için hazırladığım 2 pastadan biri bu pastaydı. Annesi ve babası bana geldiklerinde oldukça iyi bir arşivle gelmişlerdi. Uzun bir araştırma yapmışlar çıktılar almışlardı. Bir çok model ve renk üzerinde konuştukdan sonra istedikleri 3 renki baz alarak bu modeli oluşturduk.
Mustafa Kemal'in 1 yaş pastasını yapalı sanırım 1.5 yıl geçmiştir.  Motorsikletleri çok sevdiği için annesi motorsikletin üzerinde Mustafa Kemal'in olmasını istedi...

Mickey ve Minie Mouse'u , bir çok kez farklı figürlerle yaptığım doğum günü dileklerinin olduğu kutularla birlikte yaptık bu sefer.

Eda için yaptığım bir diğer pastada çok sıklıkla yaptığım mor zeminli üstü cıvıl cıvıl çiçek ve yapraklarla süslenmiş bu pastaydı. Üzerindede diğer pastasında olduğu gibi yine Minie Mouse vardı.

Sevgili Pastacı Rapunzel'e ait olan kelebekli ve balonlu modeli İrem'in annesi çok beğenmiş ve bu modeli İrem için hazırlamamı istediler.

Derin'in annesi  Sevgili Burçin'in daha önce mavi ayıcıklarla yapmış olduğu bir modeli mail yoluyla bana gönderdi ve bunun pembe halini Derin için istediklerini söyledi ve ortaya yukarıdaki pasta çıktı.
Nisan Güneş için yaptığım Hello Kity'li bu modeli daha sonra bir çok kezde yapma fırsatım oldu.  Benim çok zevkle çalıştığım bir model yine. Özellikle 1 ve 2 yaş kız çocuklarına  için Hello kity'li pastaları çok yakıştırıyorum.
Duru'nun daha evvel diş buğdayı pastasını yapmıştım. 1 yaş pastası içinde annesi arı mayalı bir model istedi. Daha önceki çalışmalarımda sık sık kullandığım mor zemin üzerindeki renkli çiçekler ile birleştirerek bu modeli ortaya çıkarmış oldum.

Model ve fikirleri için tüm pastacı arkadaşlarıma teşekkür ediyor ve emeklerine sağlık diyorum.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails