15 Mart 2007 Perşembe

Bayram Çikolataları


Ev yapımı çikolatayı ilk kez deniyorum ve sonuçda çok güzel oldu. Bu trufları ve çikolataları kayınvalidemler için yaptım.İlk önce truf yaptım aslında oldukça fazla çıktı 35 adet çıkıyor bu tarifden ama aldığım kutu biraz büyük olunca sanki kutunun içinde az gibi durdular ve gözüm doymayı birazda kalıplı çikolata yapiyim dedim. Onlarda ilk deneme için gayet güzel oldu.
Bu truffle tarifinde Sevgili Zuhal Yalçın'ın tarifini birebir uygulayarak yaptım. Bazılarını fındık kırığına, bazılarını kakao'ya bazılarınıda pudra şekerine buladım. Sonuç harika özellikle ben kahveli çikolatayı çok sevdiğim için inanılmaz bir tad oldu.

Bunlarda daha önceden aldığım silikon kalıplarla yaptığım vişneli çikolatalar. Bunların yapımında bir miktar sütlü küvertür ile bitter küvertürü benmari usulü erttim ve kalıpları iyice doldurdum. Çikolatanın kalıbın her yere temas etmesini sağlayarak daha sonra kalıpları boşalttım. Kalıptaki çikolata donsun diye yarım saat kadar buzdolabında beklettim. Daha sonra kalıplar taşmayacak şekilde yazın annemin yaptığı vişne reçellinin tanelerinden içlerine koydum ve tekrar kalıplara çikolataları 1 kaçık yardımı ile döktüm . Daha sonra kalıpları silikon spatula ile sıyırdım ve çikolatalar arasında hiç bir bağ kalmamasını sağlayarak tekrar dolaba koydum yaklaşık 2 saat sonra çikolatalar hazır hale geliyor.
Bunlarıda kutuya ilave ederek arajman haline getirdim. Bu çikolatalar yerine ulaştı bile. Sıra bize yapmaya geldi. Zaten eşimden bu çikolataları zor sakladım.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails