15 Nisan 2007 Pazar

Enginarlı Pilav

Bu mevsimde bizim evde enginar çok tüketilir. Hatta kış içinde mutlaka 6-7 pişirimlikde dondurucuyada koyarım. Kışında canımız istedikçe çıartır pişiririm. Ben genelde enginarı kuzu etli yapardım, bu sefer gelicek misafirlerim için meze olarak yapmak istedim.
Malzemeler;
5-6 adet enginar
1 adet kuru soğan
1.5 su bardağı su(Enginarları pişirmek için)
1 tane limon
1.5 su bardağı pilavlık pirinç
2 dal taze soğan
Yarım demet dereotu
2 su bardağı su(Pilav için)
Tuz , karabiber
Bu tarifde bazı kişiler enginarları ayrı biryerde haşlayıp pilava katıyor bu sıradada enginarın suyuyla tüm vitamin'inide gidiyor bu yüzden ben hepsini biryerde pişirdimki vitaminleri heba olmasın. Öncelikle küp küp soğanları doğrayarak zeytinyağında kavurdum, daha sonra içlerini temizleyip limonlu suda bekletip yıkadığım enginarları(her enginarı 8 parçaya bölüyorum) ekleyerek kavurdum. Limon suyu ve 1.5 bardak su koyarak 10-15 dk. pişmesini sağladım. Daha sonra Pirinçleri ,tuz, baharat , dereotunun yarısını ve taze soğanlarıda ekleyip 2 su bardağı su ilave edip pişmesini sağladım. Pişince üzerini derotlarıyla süsleyerek soğuk olarak servis yapabilirsiniz.

15 yorum:

Hülya dedi ki...

Enginarı severim ama bizim buralarda yetişmediği gibi marketlerde de görmedim;)Artık sayfalara bakarak yetineceğiz ne diyelim;)
Dereotuyla da nefis görünüyor....Ellerine sağlık....

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Seldacığım gurme dergilerinden fırlamış gibi bir resimle karşılaştım blogunu açar açmaz, çok da lezzetlidir eminim sağlıklı oluşunun yanında..
Sevgiler,
Esra

Adsız dedi ki...

HARIKA BIR LEZZET
TAMDA MEVSIMI HER HAFTA MUTLAKA YAPIYORUM BENDE.

BU HAFTA DA TORBALIDAN TAZECIK VEE MINICIK ENGINARLAR GELDI NASIL LEZZETLIYDI ANLATAMAM ...

ELLERINE SAGLIK SELDACIM.

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Selda,
Goruntu nefis, eminim ki pilavin tadi daha da guzeldir. Ellerine saglik. Iyi haftalar

Unknown dedi ki...

Hülyacım sizin oralarda olmamasına çok üzüldüm canım. Aslında burdan İstanbul'a gidiyor ama oraya neden gitmiyorki acaba.Çok teşekkürler gerçekten dereotu çok yakışıyor bu sebzeye.
Esracım çok sağol canım.
Yeşimcim vallahi bencede bugünleri kaçırmamak lazım bana her gün ye deseler yerim herhalde. Ama bir de ayıklama derdi olmasa :)
Aybikecim çok teşekkürler canım gerçektende öyleydi.
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

duyarlı olalım lütfen


OKUL ADI: Zübeydehanım Zihinsel

Engelliler İlköğretim Okulu ve İş Okulu
ADRES:Eski kale yolu 10.Sokak Fevziçakmak İlköğretim Okulu Bahçesi VAN/Merkez İRTİBAT

Adsız dedi ki...

Selda , yemeğin çok lezzetli görünüyor ....
10 parmakta 10 marifetsin Seldacım ..

Enginar bizde de çok tüketiliyor.. bir çok şeyi dondururum ama enginar hiç dondurmadım. nedir methodu ? Olduğu gibi mi koyuyorsun poşetle yoksa suyu ile birlikte mi ?

sevgiler
nur

Unknown dedi ki...

Nurcum çok teşekkürler canım.
Ben enginarı çok hafif limonlu suda haşlayıp sarartıyorum ve susuz koyuyorum hiç suyunu koymak aklıma gelmedi. Vitamini gidiyor diyede üzülüyorum ama bu sefer suyuyla bir dondurmayı deneyeyim aslında oda olur herhalde.

Adsız dedi ki...

selda ellerine sağlık çok iştah açıcı görünüyor

Yemekbahane dedi ki...

Selda,

Bayıldım..Enginarı çok severim zaten.Ben de dün bol garnitürlü pişirmiştim.Eve gidesim geldi... :(
Bu enginarın bir de dolması olur onu bilir misin? Soyle yapraklarının arası doldurulur.Manisada halam pek yapardı..

Ellerine sağlık.

Sevgiler
Müge

aslı dedi ki...

Sevgili Selda,
enginarlar bitmeden bol bol tüketmek lazım senin tarif gibi lezzetlilerini buluncada doğrusu insan kendine hakim olamıyor....Ellerine sağlık...sevgiler....

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Selda'cığım,
Pilav çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık.

Rica etsem müsait bir zamanında bakın ne pişirdim bağlantı adresimi http://burcinindenemeleri.blogspot.com olarak değiştirebilirmisin.

Çok teşekkür ederim canım. Sevgiler,

Adsız dedi ki...

selam canım enginar mezen çok leziz görünüyor ellerine sağlık
sevgiler

HULYA dedi ki...

Selda'cığım,
enginarlı pilavın gerçekten çok nefis görünüyor.Enginar bitmeden denemek lazım.Ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

cok guzel olmus
canim ben buraya ziyarete gelmeyi unutuyorum cok guzel hersey ellerine saglik/filizinmutfagi

Related Posts with Thumbnails